Branding is wat vooraf gaat aan marketing
Branding is de basis van je merk. Het laat zien wie je bedrijf is en waar het voor staat. Jouw branding heeft grote invloed op hoe je klanten naar je bedrijf kijken.
Daarom krijg je bij ons meer dan een mooi logo. Om jouw merk van de massa te onderscheiden, gaan we verder. Denk onder andere aan je bedrijfsnaam, kleurgebruik, typografie, beeldgebruik, vormen, tone over voice en natuurlijk je logo.
Dit kun jeverwachten
Tijdens de brainstormsessie bespreken we jouw bedrijf, je doelgroep, je concurrenten, je branche, kernwaarden, je doelstellingen en we zoeken naar kansen. Deze brainstormsessie werkt verhelderend voor jou als klant en is essentieel voor ons om met de juiste strategie de branding te ontwerpen.
We kunnen deze sessie inplannen bij ons in de studio, bij jou op locatie of online.
Met een sterke brand identity creëer je verbinding met jouw doelgroep en zet je jouw merk met succes in de markt.
We verwerken je bedrijfsstrategie in een visuele brand identity. De brand identity bestaat meestal uit:
- Logo
- Huisstijl elementen
- Advies in beeldgebruik (moodboard)
- Typografie
- Kleurgebruik
Je ontvangt het ontwerp van de brand identity in overzichtelijk PDF document en in een digitaal systeem waarin je interactief feedback kunt geven.
Wat een mijlpaal! De branding voor jouw merk is nu ontworpen.
Je ontvangt je nieuwe logo (in alle belangrijke formaten zoals EPS en SVG, en handige formaten voor bijvoorbeeld social media).
We kunnen de branding nu gaan doorvoeren in bijvoorbeeld de huisstijldragers en website. Met deze brand identity heb je nu de basis voor jouw merk.
De kracht van een sterke branding zit hem voornamelijk in de consistente uitvoering. Je branding komt terug in alle bedrijfs-uitingen. Van website en social media tot je visitekaartje en bedrijfsauto.
Om te zorgen dat de huisstijl consequent wordt doorgevoerd kun je ervoor kiezen een brandguide te laten maken. Hierin stellen we de do’s en dont’s samen voor de huisstijl.